![Hra s Ozobotom Evo](/img/uploads/html-editor/2024/12/0660c339-c5d9-4c40-9fc9-35f1e4a8c468/banner-ozobot-evo.png)
Evo – malý robot s veľkou osobnosťou
Chcete vtipného robota na ovládanie, ktorý sa zmestí do vrecka? Radi by ste prilákali deti k informatike? Baví vás nová technológia a chcete si vyskúšať programovanie? Začnite s Ozobotom Evo, ktorý zvládne všetko naraz a ešte viac. Ide o inteligentnú hračku a premyslenú výučbovú pomôcku zároveň, vhodnú na záujmové aj školské vzdelávanie naprieč predmetmi aj stupňami. Malý bot je nabitý funkciami, diódami, reproduktormi a senzormi, no jeho batéria vydrží celú vyučovaciu hodinu. Dokáže sledovať vodiace čiary a vykonať zakódované príkazy nakreslené na papieri, alebo splní všetko podľa jednoducho vytvoreného skriptu, ktorý sami naprogramujete v intuitívnom editore OzoBlockly. Znie to zložito? Vôbec sa nemusíte báť. Ovládanie je jednoduché a hravo ho zvládnu už 8-ročné deti aj dospelí, ktorí sa drobnej elektronike inak vyhýbajú. A do tých najľahších úloh sa odvážia aj predškoláci! Už od tohto raného veku tak môžete rozvíjať ich kreativitu, kritické myslenie, schopnosť tímovej práce, kódovanie a riešenie problémov.![Hra s Ozobotom Evo](/img/uploads/html-editor/2024/12/28c040d6-2c7c-4faf-b26b-51c98f1a70ce/ozobot-evo-2019-play-689.jpg)
Všetko, čo na začiatok programovania potrebujete
V štartovacej sade nájdete okrem robota Evo aj súbor aktivít, ktoré vám pomôžu plynule preniknúť do tajov programovania. Nechýba ani sada 5 umývateľných fixiek, aby ste sa mohli okamžite pustiť do kreslenia farebných kódov a rôznych spletitých dráh. Šírka stopy popisovačov je prispôsobená priamo senzorom malého bota, vďaka čomu sa ľahšie orientuje na trasách a odbočkách a nepotrebuje tak častú kalibráciu. Táto základná výbava, bez ktorej sa na začiatku nezaobídete, je dodávaná pekne pokope v priestrannom puzdre na zips.![Ozobot awards](/img/uploads/html-editor/2024/12/f01b823b-cd71-4270-9771-507d3a15b7d7/ozobot-20awards-banner.png)
STEM výučbová pomôcka pre moderné školy
Evo kreatívne predstaví svet robotiky, informatiky a programovania žiakom a študentom základných, stredných aj vysokých škôl. Na Slovensku (aj v ČR) je Ozobot veľmi obľúbenou STEM pomôckou pre modernú výučbu polytechnických odborov. STEM je koncept zameraný na štyri odbory – prírodné vedy (Science), technológie (Technology), techniku (Engineering) a matematiku (Mathematics). Nejde pritom o klasické vzdelávanie, ale o riešenie výziev reálneho sveta s dôrazom na kritické a kreatívne myslenie. Hravý Ozobot je pre tento typ výučby ideálny. Predstavte si napríklad, ako malý robot počíta prejdené križovatky alebo žiakom náhodne priraďuje čísla a matematické operácie, ktoré s nimi majú vykonať. Alebo ako na hodine biológie cestuje nakreslenou schémou dýchacej sústavy človeka a pomáha deťom pochopiť tento základný fyziologický proces.Kreativita tu rozhodne nezostáva bokom – pri kreslení vodiacich čiar a ozokódov môžete popustiť uzdu fantázii, prípadne Ozobota obohatiť o vlastné kulisy a kostýmy. Aj preto by sme sa nebáli označiť Ozobota za pomôcku, ktorá skôr spadá do STEAM konceptu vzdelávania. Ten okrem uvedených predmetov zdôrazňuje aj umenie (Arts), a to nielen výtvarné, hudobné či divadelné. Môže sem patriť aj schopnosť ovládať jazyk, formulovať myšlienky a presvedčivo ich prezentovať. Súčasťou lekcií s Ozobotom môže byť aj diskusia, počas ktorej žiaci vysvetľujú svoje kroky, opisujú problémy, ktoré riešili, a spôsoby, ktoré ich doviedli k úspešnému vyriešeniu úlohy. Množstvo tém, ktoré s malým robotom môžete pokryť, je nesmierne široké. A veľmi dobre si to všíma aj odborná verejnosť, ktorá Ozobota ocenila viacerými prestížnymi oceneniami v oblasti vzdelávania a technológií.
![OZOBOT EVO](/img/uploads/html-editor/2024/12/e32b78e6-a47c-48b9-9b7e-0cddd757411d/ozo-051210-01-03-banner-1.jpg)
Dva spôsoby programovania
Ako už bolo spomenuté, deti aj dospelí môžu Ozobota Evo kódovať dvoma spôsobmi. Najskôr vám k programovaniu postačia fixky a papier. Vašou úlohou je nakresliť pre robota čierne vodiace línie, po ktorých sa môže pohybovať. Na ne umiestnite farebné kódy zložené zo sekvencií červenej, zelenej a modrej. Tieto kódy robotovi určia smer, rýchlosť, spustia počítadlo či časovač alebo mu umožnia predviesť efektný pohyb. Ozokódov, ktorými môžete dráhu obohatiť, je veľa. A nebojte sa – nemusíte sa ich učiť naspamäť. Ich prehľad môžete mať vy aj deti vždy poruke. Ak pracujete s menšími deťmi, ktorým by aj kreslenie farebných kódov mohlo robiť problém, alebo chcete ušetriť papier, základný štartovací kit môžete rozšíriť o sadu magnetov, ktoré kódy dokonale zastúpia.Druhou možnosťou je vizuálne programovanie v aplikácii alebo v on-line blokovom editore OzoBlockly. V tomto intuitívnom editore môžu starší žiaci postupne skladať bloky s pohybmi, zvukmi, svetelnými efektmi, slučkami a časovačmi a tvoriť tak jedinečné kombinácie. Zložitosť jednotlivých úloh je rozdelená do 5 úrovní, aby si každý malý programátor vybral podľa svojich možností. Vaše originálne programy potom nahrajete priamo do robota a necháte ho, aby ich predviedol v akcii. Novinkou je možnosť prepnúť celé prostredie editora do jazyka Python a naučiť tak žiakov pracovať aj s týmto programovacím jazykom. Či už si vyberiete akúkoľvek metódu, precvičíte si tvorbu sekvencií, prácu s logikou a riešenie problémov zábavnou hrou.
![Dva spôsoby kódovania](/img/uploads/html-editor/2024/12/49ee4490-a931-4aad-b083-a26612a0eecb/ozobot-coding-banner.png)
Portál výučbových lekcií
Nie ste si istí, či po vyčerpaní priložených aktivít dokážete sami vymyslieť dosť zaujímavých a rafinovaných úloh, ktoré by deti s robotom Evo zvládli? Nemusíte sa báť! K dispozícii máte on-line knižnicu lekcií pre vzdelávacie inštitúcie (v angličtine). Lekcie sú označené podľa náročnosti a zamerania, a čo je najdôležitejšie, pravidelne pribúdajú ďalšie! Na stránkach výrobcu si môžete stiahnuť a vytlačiť pripravené bludiská, pretekárske dráhy a prehľad farebných kódov a príkazov. Môžete si tu zahrať vybrané hry bez nutnosti inštalovať akékoľvek aplikácie alebo si pozrieť inštruktážne videá. Ďalším zdrojom inšpirácie je fantastická komunita pedagógov, ktorí vyučujú širokú škálu predmetov a zdieľajú vlastné nápady a plány. Komunita okolo Ozobota je veľmi aktívna a neustále rastie. Preto môžeme len odporučiť sledovať aj webináre pre učiteľov.O tom, ako šikovne využívajú Ozoboty pri výučbe informatiky popredné české školy – Gymnázium Jana Keplera a Unicorn College – sa môžete presvedčiť v tomto videu.
Čo ďalej? Rozšírte sadu o ďalšie šikovné pomôcky
Štartovacia sada je skvelým východiskovým bodom pre modernú výučbu základov programovania. Kam sa však pohnúť ďalej? Máme pre vás hneď niekoľko tipov!![STEAM sady](/img/uploads/html-editor/2024/12/55091ded-c146-4d93-8eb1-7ee156e64012/ozobot-steam-banner.png)
Ozobot STEAM sady
Oživiť hodiny, pri ktorých sa deti môžu báť ťažšej látky, vám pomôžu aj Ozobot STEAM sady. S malým Evom sa tak môžete vybrať objavovať tajomstvá vesmíru či osvietiť jednoduché zákony fyziky. K dispozícii máte sady venované slnečnej sústave, obiehaniu Zeme okolo Slnka a slnečným hodinám. Sada Ozobot skúma hojdačku deťom vysvetlí princíp páky a jednoduchých strojov. Jedna sada zapojí skupinku až 4 žiakov, takže ju môžete využiť na precvičenie spolupráce a komunikácie. Aby deti dokázali zodpovedať otázky z pracovného listu, musia zapojiť pozorovacie i analytické myslenie, čo im pomôže správne interpretovať situáciu. Pri zostavovaní hier si zároveň precvičia zručnosť, čím ďalej rozvíjajú svoje schopnosti. Súčasťou všetkých sád sú pripravené lekcie, aktivity a faktografické karty. Ďalšie úlohy a nápady nájdete v on-line knižnici lekcií.![Ozobot Crawler](/img/uploads/html-editor/2024/12/efb2a079-1da1-41ba-85f4-bd349f90d98f/ozobot-crawler-banner.png)
Ozobot Crawler
Crawler je jedným z najnovších členov rodiny Ozobotov. Ide o konštrukciu pripomínajúcu šesťnohé zvieratko, do ktorej „sedla” posadíte malého robota. Crawler prinúti žiakov premýšľať nad rámec bežných pohybov Ozobota Evo, umožní im naprogramovať jednotlivé končatiny v rôznych vzorcoch a detailne sa zoznámiť s mechanickou spoluprácou všetkých komponentov.![3D print](/img/uploads/html-editor/2024/12/3e0ef870-b5ef-40e2-a11c-a22db70daeda/ozobot-3d-print-banner.png)
3D výtlačky
Máte 3D tlačiareň? Potom si môžete stiahnuť, zdieľať a tlačiť vlastné príslušenstvo z Ozobot 3D CAD knižnice! Knižnica ponúka množstvo bezplatných 3D modelov na obohatenie STEAM výučby s Evom. Už teraz je k dispozícii veľa modelov a ďalšie postupne pribúdajú. Môžete svojmu robotovi vytlačiť puzdro či prilbu. Dovoľte mu zasportovať si – vytlačte mu kuželky, hokejku a puk a zorganizujte s deťmi vlastný turnaj. Vyskúšať môžete aj návrhy na tlač vozíkov, rôznych sudov a iných nákladov, dokonca aj lopaty bagra! Vďaka takejto výbave premeníte bota na najšikovnejšieho pomocníka pri stavaní vlastného mestečka.PSSST! Vieme aj o ďalších úžasných produktoch, na ktorých Ozobot momentálne intenzívne pracuje. A už len letmý pohľad pod pokrievku naznačuje veľké veci!
Zhrnutie vlastností
Štartovacia sada nevyhnutných pomôcok na začiatok programovania Ozobota Evo, 5 farebných fixiek, súbor aktivít Podpora základnej aplikácie Ozobot Evo a ďalších aplikácií pre inteligentné zariadenia Prepojenie a programovanie v editore OzoBlockly Schválená školská pomôcka Ideálne pre modernú STEM výučbu Rozvoj logiky, kreativity a schopnosti riešiť problémyTechnické špecifikácie
Bluetooth Low Energy (dosah 9,14 m) Senzory priblíženia* Optické senzory* LED svetlá* Vstavaný reproduktor* Aktualizácia firmvéru s novými funkciami Možnosť bezdrôtového nabíjania Nabíjateľná LiPo batéria (čas nabíjania 60 min.)*Tieto a ďalšie funkcie môžete v Evo programovať pomocou aplikácie Ozobot Blockly!
Obsah balenia
1 Ozobot Evo 1 nabíjací kábel 5 farebných fixiek Súbor aktivít Ochranné puzdro na zipsEAN:
1240000015140
SKU:
OZO-050110-01
Výrobca:
Ozobot
Kategórie:
Moderné vzdelávacie pomôcky